Année après année la fashion week new-yorkaise s’étoffe, nous régalant de shows uniques, audacieux, et tellement différents de ses consoeurs européennes. La force de la NY Fashion-Week ? Une approche radicalement plus conceptuelle que toutes les autres. Chef de proue de ce mouvement, la marque aux doudounes icôniques Moncler, dont les shows constituent de véritables performances toujours attendues, copiées mais rarement égalées! Cette année, heureuse coïncidence, la présentation Moncler Gamme Rouge Automne-Hiver 2015 / 2016 avait lieu le jour de la St Valentin (plutôt choix astucieux): il était donc tout naturel de célébrer l’AMOUR!
« A celebration of the magic and the driving force that is love, of its eternal beauty and energy, alongside a coral performance representing the world of sport: a world built and experienced around profound passion and utter dedication, just like Moncler. This is the message for the event which presented the Moncler Grenoble Fall-Winter 2015/16 Collection under the evocative banner of “Love Factory”. A performance that took place in NYC on 14th February in the bright premises of the Duggal Greenhouse, a renovated industrial construction overlooking the Hudson in Brooklyn. It is a clean, powerful motion interwoven with delight. A fully-fledged “Hymne à l’Amour”, a magnificent ritual of sharing charged with symbolic and emotive effects, shot through with countless feelings whilst also being dedicated to unbridled fun »
On est tous #Lovefactory