Nouveautés du côté de Parker

Par Mauss

Les amateurs vigilants savent que se développent de plus en plus de nouvelles activités/actions ± lucratives de la part de certains médias classiques du monde du vin.

On ne compte plus les salons des B+D, RVF et autres Decanter , avec des partenariats permettant également des extensions en Asie notamment.

Ce mouvement qui en est à ses début - mais croît très vite - correspond aux attentes d'amateurs de plus en plus nombreux qui ont une soif d'apprendre, de connaître, de rencontrer.

La presse généraliste n'est pas inattentive à un tel développement à un moment où ses recettes publicitaires connaissent la peau de chagrin. Il suffit de constater déjà l'importance des cahiers spéciaux lors des foires au vin (FAV) où des hebdo et mensuels divers (Science & Vie par exemple), qui taillent de gentilles croupières aux médias habituels : RVF, Terre de Vins, et Cie.

Sans doute dans le contexte de ses accords avec Peretti-Brown, Robert Parker annonce ainsi sur le forum de Mark Squirres le projet suivant :

© Robert Parker :

"Some upcoming news


Finally back from approx. 4 weeks on the road...6 days in Napa for tasting the 2004s and the US Seal Foundation charity event 2/15(which raised over $300,000 for these exceptional patriots), and three weeks in Beijing,Shanghai, Hong Kong,Kuala Lumpur(we were on a Air Malaysia flight from HG to KL the day the other flight disappeared),and finally a week in Singapore. Posted lots of foodie pictures on my personal twitter site.After 22 hours on planes coming home, I have caught up on new movie releases. But more importantly, some news.
The Grand World Tour is heading to London!We shall have full details on the Gala Hedonist's Dinner and a Taste of Greatness Master Class for subscribers in the next few days.Tickets are not yet on sale,but we will give all of you plenty of advance notice.All the Asian events were sold-out(some over-subscribed),but keep your calendars open between June 5 and June 7. After London, we will hit Paris and a few other cities, probably Berlin and Moscow.
I am also very excited to announce a new lifestyle magazine called "100 Points by Robert Parker." Separate and apart from TWA,it will accept non-wine related advertising.We are thrilled to be partnering/teaming with BURDA,a leading media house with global reach, and a keen understanding of our need to maintain the independence that is paramount and at the core of TWA name and credibility.That is an essential prerequisite to the continuation of our independence and reliable ability to offer intelligent and well-reasoned judgements free of external influence.
100 Points will launch in early summer.It promises to be an exciting 2014-let's hope the European and New World vineyards pull off a fabulous harvest as well!"
 Gageons que le monde des grands domaines va suivre de près cette évolution de la communication, quand bien même le titre de cette nouvelle revue -  100 Points by Robert Parker - peut paraître un tantinet excessif et sera naturellement sujet à de belles discussions. Chiche qu'on verra des pubs de Rolex, Jaguar, Vuitton, Cartier, Nescafé, plutôt que Danone, Auchan ou … RVF :-)