Depuis le 7 novembre 2010, le groupe La Poste décline, sur différents supports média (presse écrite, radio...), une nouvelle campagne de publicité ayant pour thème "l'innovation au service des clients".
Avec cette accroche "Qu'est-ce qu'ils ont encore inventé à La Poste ?", cette campagne fait suite à celle de 2009 consacrée alors au rôle de La Poste dans la cohésion sociale et territoriale de la France.
Le groupe La Poste a fait appel cette fois au dessinateur, scénariste et éditeur français de bande dessinée Lewis Trondheim (Laurent Chabosy de son vrai nom) pour concevoir cette campagne.
Since November 7, 2010, the French Group "La Poste" declines, on different media (print, radio...), a new advertising campaign devoted to the theme "Innovation for customers".
With this teaser "Qu'est-ce qu'ils ont encore inventé à La Poste ?" ("What have La Poste come up with now ?"), this campaign is following the 2009's one then devoted to the role of La Poste in the social and territorial cohesion in France.
The Group La Poste has, this time, called upon the French cartoonist Lewis Trondheim (Laurent Chabosy) to design this campaign.
C'est cette enveloppe pré-timbrée qui figure ci-dessus, postée le 24 janvier 2011 du centre de traitement du courrier (CTC) de la ville du Mans (code 14896A).
Merci beaucoup Stéphane :-)
Le timbre (type IDTimbre) et son slogan "Bonne Année 2011 !" représente les différents personnages créés par Lewis Trondheim, présents dans cette campagne de publicité.
Among these media materials, a special postal stationery (not offered to the public) was issued, valid for shipments up to 20g to worldwide.
It's this prepaid cover that is shown above, mailed on January 24, 2011 from the mail processing center (CTC) of the city of Le Mans (Code 14896A).
Thank you very much Stéphane :-)
This stamp ("IDTimbre" type) and its slogan "Bonne Année 2011 !" ("Happy New Year 2011 !") features the various characters created by Lewis Trondheim, all present in this campaign.
Les différents personnages mis en scène sur cette carte (inspirés par son célèbre Lapinot ?) profèrent des paroles décalées et pratiquent l'auto dérision (une allusion à la modernité du groupe La Poste soi-disant...).
Lewis Trondheim, Grand Prix 2006 du festival de bande dessinée d'Angoulême, fait partie d'un courant (datant des années 90) remettant en question les codes de la bande dessinée classique.
A special greeting card (composed of two front and back parts) was attached to this shipment.
The teaser of this campaign is written on the first part above.
The different characters portrayed on this card (inspired by Trondheim's famous "Lapinot" ?) utter quirky words and practice self mockery (an allusion to the modernity of the Group La Poste supposedly...).
Lewis Trondheim, Grand Prix 2006 at the Comics Festival of Angoulême, is part of a current (dating from the 90's) challenging the codes of the classic cartoon.
Here is above the second part of this card.
And now the third part !
Ce dépliant (avec un édito de Jean-Paul Bailly, PDG du groupe La Poste), mentionne, entre autres, les 6 engagements clients de La Poste (réduire l'attente dans les bureaux de poste, améliorer le traitement des réclamations...) ainsi qu'une présentation des services innovants sur internet (lettre recommandée électronique, MonTimbrenLigne, So-Colissimo, Digiposte, Boutique du timbre...).
Here is above the cover of a leaflet found recently in my mailbox, declining the same slogan "Qu'est-ce qu'ils ont encore inventé à La Poste ?" of this advertising campaign.
This leaflet (with an editorial by Jean-Paul Bailly, CEO of the Group La Poste), mentions, among others, the 6 La Poste's customer commitments (reduce waiting times in post offices, improve claims processing...) and also a presentation of its innovative online services (electronic registered letter, MonTimbrenLigne, So-Colissimo, Digiposte, Stamp Shop...).