“Social Media tipping point for luxury brands? If CEO of Ritz can give time & engage in a #luxurychat, there’s no excuse for other brands.”
Simon F. Cooper, President of The Ritz-Carlton Hotel Company.
C’est le “mot de la fin”, partagé par Simon F. Cooper qui était invité à participer à une interview live sur Twitter dans le cadre des #luxurychat initiés par Social Muse.
Pendant une heure, le président de l’une des plus prestigieues enseignes hôtelières dans le monde a accepté de répondre aux questions d’internautes sur le thème du Social Media via son compte personnel Twitter. Plus de +1’000 Tweets associés au hash tag #luxurychat on été postés pendant la session.
Un format original pour une leçon d’ouverture et de transparence pour de nombreux CEO’s, durant laquelle Simon Cooper a démontré une fine compréhension des enjeux du Social Media pour les marques de luxe.
Aperçu des tweets marquants:
- I think the airlines are leading the way in social for the travel industry. Virgin comes to mind quickly
- To me, success from social media channels will mean more engaged current Ritz-Carlton customers and reaching new ones
- Louis Vuitton is an excellent example of a luxury brand that does it right
- I don’t believe in reacting to peer pressure to do things because the hotel next door are doing them. We like to do our homework
- Each Ritz-Carlton hotel is undergoing a digital mapping process which looks at how social will fit best for them
- What I like about Facebook is 70% of the users are outside of North America. As a global company, that is very important to us
Retrouvez l’intégralité des Q&A sur http://twitter.com/SimonFCooper