Après deux ans de développement, l’équipe de UFO Alien Invasion est heureuse d’annoncer la sortie de la version 2.3 du jeu. UFO Alien Invasion s’inspire beaucoup du vénérable X-Com et s’appuie sur le moteur graphique de Quake 2 pour offrir une modélisation des combats en 3D (et même un mode multijoueur). Cette nouvelle importante mise à jour comporte de nombreuses améliorations au niveau des campagnes, missions, graphismes, sons, musiques, armes ou encore de l’éditeur de cartes.
Voyez le résumé ci-après et pour une liste complète des changements, rendez-vous sur cette page du site officiel. Pour en savoir un peu plus sur le jeu, voyez aussi cet article sur Cyberstratège.
***
The UFO:AI development team is proud to announce the release of UFO: Alien Invasion Version 2.3. Two years in the making, this version features loads of new content, a dramatically improved rendering engine and extensive improvements to nearly every aspect of the game’s campaign and battle systems.
A few highlights of what’s new in version 2.3
* Complete overhaul of the campaign system, so that alien activity changes depending on the player’s actions
* New capabilities for the rendering engine, including bumpmapping, specular lighting, glowmapping, flare support, texture blending and more
* A new tactical overhead map
* Alien bases have been added and the player can mount an assault on them
* Support for crashed UFO missions
* Overhauls of the map editor
* Loads of new maps and new tiles for existing maps that are randomly generated
* New weapons
* New music and sound effects
* And loads of behind-the-scenes optimizations and tweaks for everything from the pathfinding to the user interface