L'union sacrée des agences de presse à Copenhague #cop15 / The Climate Pool

Publié le 02 décembre 2009 par Lilzeon

Citoyens !

Une news (et une initiative d’influence digitale) intéressante démontrant l’union sacrée de l’AFP et d’une dizaine d’autres agences de presse à l’occasion du sommet de Copenhague :

“The Facebook page, called The Climate Pool, will provide behind-the-scenes reports of the event and links to the main text, photo and video coverage of summit. AFP will also provide blogs from other countries to give an outside view of the summit negotiations.

The Twitter micro blog will be used to attract followers.

AFP is taking part in The Climate Pool project with the ANP agency of the Netherlands, The Associated Press, APA of Austria, APcom of Italy, Canadian Press, DPA of Germany, Kyodo of Japan, Lusa of Portugal, Press Association of Britain and RIA of Russia
.

The special page, which can be accessed at www.facebook.com/TheClimatePool, was set up by MINDS International, a global news agency network.”

Une initiative intéressante qui va permettre d’obtenir quelques enseignements sur l’idée de correspondant global de presse et des relations lecteurs (les RP des journalistes?).

Les agences impliquées :

  • AFP – Agence France-Presse
  • ANP – Algemeen Nederlands Persbureau
  • AP – The Associated Press
  • APA – Austria Presse Agentur
  • APcom – APcom Agencia di stampa
  • CP – The Canadian Press
  • DPA – Deutsche Presse-Agentur
  • Kyodo – Kyodo News
  • Lusa – Lusa Agência de Notícias de Portugal, S.A.
  • PA – Press Association
  • RIA – RIA Novosti