Depuis 2007, un festival en l'honneur des personnes de petite taille est organisé annuellement à Standerton, en Afrique du Sud: le Dwergie Fest.
Pour la première fois, les organisateurs ont souhaité une communication adaptée à son public, afin d'annoncer l'évènement auprès de 8000 nains présents dans le pays.L'agence Canvas Advertising a ainsi réalisé une campagne d'affichage personnalisée, attirant l'attention avec subtilité des nains ou d'autres personnes intéressées.Des affiches étaient de ce fait installées sur les lampadaires et murs des communes avoisinantes.
Une idée simple pour célébrer et déstigmatiser cette population d'Afrique du Sud, autrefois victime de discrimination et reléguée au rang d'attraction internationalement, lors des traditionnels lancers de nains !Voici un exemple de lancers de nains:Since 2007, the little town of Standerton, South Africa, has held the annual festival for Dwarf people: Dwergie Fest.To celebrate its third year, organisers wanted to announce in an appropriate way the event, in order to communicate efficiently to the 8000 dwarfs living in South Africa.Indeed, Canvas, a full service advertising agency from Cape Town has realised a customized outdoor campaign, able to catch the eye of drivers and people along the streets. Tiny posters have been installed on street lights and walls, but at dwarfs' eyes level. By the way, it is not a big revolution for outdoor, but just a creative way to make a campaign looking like the audience.It appears to be a simple and efficient idea to make people aware of the upcoming event, which is a way to celebrate and de-stigmatise the South African dwarfs. Indeed, in many countries such as the US, Australia or South African, dwarfs were discriminated and used to become a drunkard attraction in the famous Dwarf Tossing. Just check the video previously embedded !
Further reports on this event are available on VICE.
N.B: Canvas Advertising has recently unveiled a quite funny outdoor campaign for Eyelab services.
Publié par Emanuele