IBM a mis en ligne un livre blanc sur la publicité. Voici quelques extraits que j’ai aimé :
As the advertising value chain reconfigures, broadcasters, advertising agencies and media distributors in particular will need to make a number of “no regret” moves (necessary actions regardless of which scenario plays out in the future) to innovate in three key areas: 1. Consumer innovation(…) 2. Business model innovation (…) 3. Business design and infrastructure innovation (…)
* IBM confirme les tendances que les professionnels de l’advertising ressentent, les marchés qui vont grossir sont : le mobile, la TV et le in-game.
Marketplace platforms that trade completely new marketing formats through an open exchange are still in the experimental phase. But we are beginning to see examples of how the Ad Marketplace scenario could play out in the UGC segment of the industry through evolving business models like those of Revver, Narrowstep, Brightcove and YouTube.
Le marché se professionnalise, les acteurs sont de plus en plus nombreux, mais le gâteau est de plus en plus gros. Chaque maillon voit apparaître ses entreprises expertes et ses experts. Les modèles des rémunérations basés sur la publicité sont de plus en plus fréquents cependant la publicité et de plus en plus intégrée et acceptée.
Tout le monde tente de prendre une petite part, y compris l’utilisateur