Voici en guise de teaser une très jolie bande-annonce pour Civilization 5. La vidéo ne montre pas d’images du jeu, mais plusieurs cinématiques où l’on voit le mythique Sphinx en construction, des viking voguant sur une mer agitée, la cité de Constantinople ou encore des combats dans le Japon médiéval.
On devrait en apprendre plus sur Civilization 5 dans les deux prochaines semaines, entre autre du fait d’une conférence qui aura lieu le 11 mars au salon Games Developer Conference 2010 et qui traitera du nouveau moteur du jeu ainsi que de ses performances (cf. détail ci-après). Vous retrouverez les premières captures d’écrans de Civ 5 en consultant nos archives, ici. Sortie prévue à l’automne prochain.
***
Civilization 5 – Debut trailer
envoyé par Cyberstratege.
***
Civilization 5 GDC 2010 conference
Firaxis’ Civilization V: A Case Study in Scalable Game Performance
Speaker: Dan Baker (Graphics Lead, Firaxis), Yannis Minadakis (Senior 3rd Party Engineer, Intel)
Date/Time: Thursday (March 11, 2010) 4:30pm — 5:30pm
Location (room): Room 122, North Hall
Track: Programming
Format: 60-minute Sponsored Session
Experience Level: All
Session Description
Firaxis, 2K Games, and Intel are pleased to present the world premiere game engine and technology sneak peek of Civilization V, launching this fall! You’ll learn how Firaxis developers have used the newly released GPA 3.0 PC platform tools and Threading Building Blocks to offer Civ V playability on a myriad of systems; from the rapidly expanding mainstream mobile gaming market, all the way up to the multi-core high-end enthusiast demographic. Millions of Intel(R) Core i3, i5, and i7-based systems are ready to play – will your title scale?