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Donjons & Dagon, le prochain jeu de Cryptic Comet ?

Publié le 23 décembre 2009 par Cyberstratege

cryptic-comet-roguelike

Bonne nouvelle, Cryptic Comet recharge ses batteries, corrige des bugs et surtout conceptualise la prochaine extension pour Solium Infernum. Celle-ci a déjà été évoqué du bout des lèvres par Vic Davis, et le thème de cet add-on pourrait mettre l’accent sur le rôle des anges. Ou du moins ajouter une dimension supplémentaire à Solium Infernum, et pas simplement quelques légions et reliques de plus.
Comme le dit Vic Davis dans le forum officiel, si il trouve la bonne alchimie, le résultat final pourrait ressembler à ce qu’avait été Cults of the Wastelands pour Armageddon Empires.

It’s bug fixing and AI work. I’m trying to recharge my batteries so I can take fresh look at the AI architecture and see how best to proceed. I’ve gotten some great save games that have helped make some good incremental changes and catch some really broken stuff…where the AI was not executing certain goals correctly.

I’m thinking hard about what type of expansion material (if any) I might be able to offer. So that is in the very early planning stages and I have some ideas that are Cults of the Wastelands type of game play changes that might make a nice addition to both the single player and multi player games. I’ll need to do some experimentation and see if it works. It’s paradigm breaking stuff so it might not pan out.

Just to keep moving I’m in the base design stages of my next game. I’ll probably give it a code name and start blogging about it in a couple of months. Can’t say anything more than that.

Quant au prochain jeu de Cryptic Comet, il semble de plus en plus certain qu’il adoptera le thème du voleur (roguelike), combinant exploration, tour par tour, développement du personnage, collecte et combinaisons d’objets, ou encore terrains aléatoires, un peu à la façon de certains jeux de plateau comme Arkham Horror, Runebound ou Talisman (cf. cette discussion sur Quarter to three).
Il semble donc aussi acquis que Vic Davis continuera à puiser une partie de son inspiration dans l’univers lovecraftien, comme il en avait évoqué l’idée dans un ancien interview. Ce qui sortirait le joueur du traditionnel cadre médiéval-fantastique tout en conservant certaines mécanismes ayant fait leur preuve dans ce domaine. On imagine déjà ce que pourrait donner un jeu mi-plateau, mi-vidéo, offrant en somme un subtil mélange entre Indiana Jones et le mythe de Cthulhu !

Real Time? Not while I draw breath, have a sword in my hand and the strength to use it.

I want to tread lightly with talking about this since it just in the planning stages but these are some of my design goals.

Turn Based and plays like a board game…think Arkham Horror, Runebound, Talisman

Randomly generated maps and sub maps

Focuses on exploration and pushing your luck

Permadeath. I might relent and make this optional but part of me just wants to say screw it and alienate a big chunk of the potential customer base

Character development and interesting Item collection and the ability to combine items to do things.

A « Conflict/Challenge » resolution mechanic that’s interesting and works off of the character stats and collected items, allies etc

Off the beaten path setting….so not high fantasy


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