Comme pour 2008, Jeremiah Owyang a entrepris de recenser les statistiques relatives aux réseaux sociaux pour l’année 2009 (attendons-nous à la création d’un billet pour 2010). Son billet sur le sujet vient d’être mis à jour pour ceux que ça intéresse.
Les statistiques ne sont pas évidentes à interpréter : méthodes et panels différents, périodes de l’année différente… Cependant, elles sont importantes et permettent de se faire une idée à un instant donné. Et ces informations peuvent s’avérer utiles quand on a une présentation à préparer.
Retrouvez également ici pas mal de statistiques obtenues par la société Sysomos concernant les pages Fan sur Facebook, leur popularité, leurs catégories d’appartenance et leur contenu. Et voici un résumé :
- Michael Jackson is the most popular page on Facebook, with 10 million fans; he is followed by actor Vin Diesel (7 million) and U.S. president Barack Obama (6.9 million).
- On average, a Facebook Page has 4,596 fans.
- Four percent of pages have more than 10,000 fans, 0.76% of pages have more than 100,000 fans, and 0.05% of pages (or 297 in total) have more than a million fans.
- Pages with more than one million fans have nearly three times as much owner-generated content as the average Facebook page. (Where “owner-generated content” means things like photos, videos, and links posted by the page’s administrators.)
- Pages with more than one million fans have nearly 60 times as much fan-generated content (photos, videos) as the average Facebook page.
- On an average Facebook Page, the administrators create one wall post every 15.7 days. Among pages with more than one million fans, one wall post is created for every 16.1 days. This suggests that wall post frequency does not correlate with a page’s popularity.
- Overall, the most popular “category” for Facebook pages is “non-profits”, while “celebrities”, “music”, and “products” are the most popular categories among pages with more than one million fans.