Olympus-E-P1-Cut-Half
Mise en ligne par IvanImages
Citoyens !
Edward Boches a écrit un post intéressant sur le lien entre développement de nouveaux produits et médias sociaux. Voici ses enseignements:
1. Make a commitment to listen, engage and share
2. Define your community
3. Determine objectives
4. Engineer your presence
5. Build a following
6. Engage, share and inspire participation
7. Do something attention getting
8. Mobilize your community
9. Measure results to use in determining actual sales and their relationship to the conversation.
10. Keep on goingAs we said, and as Olympus knows, this isn’t a program or a campaign, it’s a commitment. So we’re still at it. Listening, talking, sharing, responding. Of course it’s too soon to see the sales numbers, but feedback from dealers has been very positive. And we know based on previous experience that there is a correlation between buzz and sales. So that’s a good thing, given that bloggers and press are writing, prospective customers are talking, and the videos are getting shout outs everywhere.
J’aime cette idée qu’il y a un lien fondamental entre chaîne de valeur tangible et écoute des médias sociaux. Un des enjeux majeurs est de pouvoir lié les insights venant des forces de ventes ou des services clients en les alliant à ce monitoring actif.
On a à titre professionnel fait l’expérience pour un client, et les remontées d’infos et ses traductions en termes de développement sont impressionnantes.
On est donc dans la cocréation pure et dure, surtout. Loin d’une simple boucle publicitaire à la facebook évoquée hier.
razra