Magazine Focus Emploi
"The skywriting, which was entirely arranged by Montreal-based communications agency The Lab Foundation, has been promoted for the past three weeks through viral efforts including a blog, Facebook page and videos that show the pilot drinking from a McDonald's cup in preparation for his big day. The agency also created a lot of buzz by posting a special effects video of a plane seemingly flying under a bridge in Montreal, explains Pascal Beauchesne, creative strategist at The Lab Foundation (...)Skywriting is a technique that was often used to advertise in the 1980s, says Beauchesne. "So we just decided to link a vintage marketing strategy as a new media with the viral, to connect everything together..." Client : Prime Marketing Compte : McDonald Canada Merci à toute l'équipe derrière la réalisation de ce projet, ainsi qu'aux gens autour qui ont contribué en y croyant depuis le début. The team : Laurent Rabatel (Lichen) : idéation Patrice LaCroix (Lab) : production + stratégie Oliver Languedoc (représenté par JetFilms) : réalisateur + modelisation 3D Pascal Beauchesne (Lab) : encadrement + stratégie Jean-Pierre Ciembella (Aerogram) : skywriting + personnalité Web Sonia Allard, Nicolas Cossette, Sarah Benmaza, Simon Abramovich (NVI) : stratégie interactive + social Mathieu Couture : photographe Merci également à Bleu Environnement, qui a fait de cette campagne, une campagne carbone neutre.
Ainsi qu'à McDonald Canada, d'avoir libéré Ronald afin qu'il vienne donner un coup de pouce à Jean-Pierre... sans oublier Dame Nature de nous avoir fait profiter d'un fond bleu parfait pour notre média.